Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här hånar kondommärket filmningarna i Fotbolls-VM

Publicerad: 18 juni 2014, 10:25

I samband med Fotbolls-VM rullar kondomtillverkaren Durex ut kampanjen #dontfakeit. I filmen ser vi dramatiska fall och grimaser ackompanjerade av operamusik. Bakom konceptet ligger en undersökning med häpnadsväckande resultat.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM 2014Durex

Straff eller inte? Under Fotbolls-VM får tittarna chansen att leva ut sin ilska över uppenbara filmningar som leder till felaktiga domslut.  I Durex nya kampanj med budskapet: "Don't fake it—on or off the football field" hoppas kondommärket kunna kapitalisera på den uppmärksamhet som Fotbolls-VM skapar.

I reklamfilmen driver man med de spektakulära filmningar som då och då dyker upp under mästerskap. I den medvetet löjliga reklamfilmen bjuder skådespelarna på överdrivna grimaser och fall i slow-motion i takt till passande melodramatisk operamusik.

Enligt AdWeek bygger Durex koncept på en undersökning som visar att bland 2000 män föredrar 40 procent att titta på fotboll framför att vara med sin partner.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM 2014Durex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News