Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här hyllas pinsamheter

Publicerad: 20 september 2010, 13:05

Apotek Hjärtats första intåg som annonsör skedde i annonser. I mars tidigare i år var det premiär för den första reklamfilmen. I uppföljningsfilmen har fokus flyttat, från hyllandet av livet till hyllandet av pinsamheter.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstApotek Hjärtat

Idag, måndag är det premiär för Apotek Hjärtats nya kampanj ”länge leve pinsamheterna” som kommer att gå tungt i tv fyra veckor framåt.

Tidigare handlade det om hyllandet av livet – men nu står pinsamheter i fokus när Apotek Hjärtat gör sin andra reklamfilm för TV.

– Med kampanjtemat ”pinsamheter”, ville vi göra något annorlunda, och särskilja oss mot konkurrenterna, säger Fredrik Kullberg, marknadschef, Apotek Hjärtat.

I filmen lyfter man fram besvär som kan upplevas pinsamma, såsom,    mjäll, acne, finnar och svett.

– Vi som aktör vill visa att vi kan hjälpa till med produkter och rådgivning, och att för oss är inget för pinsamt, säger han.

Kampanjen uppmanar folk att komma till apotekhjärtat, kopplat till filmen släpper man också en chattfunktion på sin egna webb där man kan ställa frågor anonymt och där en kundtjänst står redo att svara.

Fakta

B   yrå: Åkestam. Holst
Arbetsgrupp
Projektledare: Fredrik Widén
Planner: Dan Landin
Copy: Monica Born
AD. Jesper Holst och Annika Trangius
Prodled: Agneta Oppenheim

Produktionsbolag: ACNE
Regissör: Popcore
Executive Producer: Pål Åsberg
Line Producer: Anna Bergström
Postproduktion: Swiss
Musik: Music Super Circus

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.