Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här skräms kunderna

Publicerad: 23 Augusti 2011, 08:36

Optikkedjan satsar på att skrämma kunder till att köpa glasögon innan olyckan är framme. Just nu publikfriar de och säljer synundersökningar från fem kronor stycket.


Ämnen i artikeln:

Specsavers

Nu är det dags för ännu en film i samarbetet Specsavers och Göteborgsbyrån SCP. Reklamen uppmuntrar kunder att skaffa glasögon innan olyckan är framme, inte efter. Filmen produceras tillsammans med produktionsbolaget Bobby och är en fortsättning på markandsföringen av deras femårsjubileum.

–Vi spinner vidare på höstens humortema. Jubileumskampanjen har hittills varit mycket lyckad med stigande försäljningssiffror som resultat, säger Anders Zanton, Specsavers marknadschef i Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen omfattar även webb, radio, print och butiksmaterial.

Matilda Sundåker

Ämnen i artikeln:

Specsavers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.