Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här tar Bert Karlsson farväl av Vinnie

Publicerad: 2 September 2016, 09:07

I den färska filmen med reklamkaraktären Vinnie levandegörs ATGs uppmaning om att aldrig ge upp sin dröm.


Ämnen i artikeln:

ATGReklamkampanjReklamfilmVinnieFLX

När ATG:s koncept med Vinnie påbörjades drömde han om att träffa sin mamma. Två år senare, efter ett uppbrott med Bert Karlsson, realiseras drömmen när de återförenas på Solvalla.

– Genom Vinnie har vi lyckats beröra hela svenska folket och reklamkonceptet "Ingen dröm är för stor" har placerat oss på den mentala kartan hos människor som aldrig tänkt på ATG tidigare. Vinnie är vårt språkrör och genom honom har vi fått människor att våga drömma, säger marknadschef Sten Andersen i ett pressmeddelande.

Det långsiktiga målet är att fler ska gilla ATG och vilja prova på att spela på hästar. Här ska Vinnie fungera som dörröppnare. Reklamsåpan om Vinnie handlar om att våga drömma och kämpa för att drömmen ska slå in. Vinnie är en underdog väl medveten om att det krävs mycket för att lyckas. Trots detta har han alltid valt att se möjligheterna istället för hindren. Den nya filmen har premiär på lördag kväll och knyter ihop trilogin kring Vinnies tid som turnerande glamrockare.

Byrån bakom filmen är Åkestam Holst i samarbete med produktionsbolaget FLX och regissörerna Felix Herngren och Bill Schumacher.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.