Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här visar Peter Stormare de svenska klichéerna

Publicerad: 5 juni 2014, 09:02

Volvo Trucks nationaldagsfirande pågår i en hel vecka under hashtaggen #swedishweek. Filmerna med Peter Stormare som ska visa vad det svenska arvet haft för inverkan på varumärket är framtagna i samarbete med Dear Friends.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksPeter StormareVolvoDear Friends

"Swedish Week" omfattar bland annat omfattar sju filmer med Peter Stormare som på ett underhållande sätt ska spegla fordonsjättens svenska arv.


Temat i filmerna är att varumärken Volvo Trucks inte skulle vara vad det är i dag utan den svenska kulturen.   I filmernam som visas på Youtube, guidar Peter Stormare tittarna genom svenska fenomen som kafferasten, allemansrätten och att "vara osvensk".


Kampanjen marknadsförs som "a seven day long celebration of Volvo Trucks heritage, June 2-8" och ska lansera Volvo Trucks merchandise-kollektion.

Produktionen är ett samarbete mellan Dear Friends och BZE:s regissörer Kalle Breitholtz och Martin Åkerhage.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.