Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hårdsatsande YouMe värvar från Grow

Publicerad: 21 Augusti 2013, 18:58

Pär Pärsson.

Foto: Resumé.

Diplomats reklambyrå YouMe Agency fortsätter att rekrytera. Efter storvärvningen Hans Sydow ansluter nu även copywritern Pär Pärsson från Grow. Han blir byråns tredje delägare.


Ämnen i artikeln:

Youme AgencyRodrigo Pozo GravizHans Sydow

Resumé skrev tidigare i somras om You Me Agencys nysatsning som inleddes med värvningen av Saatchi & Saatchis styrelseordförande Hans Sydow som strateg.

– Diplomat och YouMe har ett väldigt bra erbjudande i och med att de  jobbar gränslöst mellan pr, corporate communication och reklam, sa Hans Sydow i samband med övergången.

Byrån fortsätter rekryteringarna. Malin Eriksson är ny formgivare och nu hämtas copywritern Pär Pärsson från Grow. Han får en nyckelroll i att fördjupa byråns erbjudande inom  varumärkesstrategi, reklam och pr.

Pär Pärsson blir delägare på YouMe  Agency tillsammans med vd:n Rodrigo Pozo Graviz och cd:n Martin Johansen.

Pär Pärson har de senaste  sju åren varit på Grow där han arbetat med starka varumärken som  Trygg-Hansa, Riksbyggen, Pripps Blå och Ramlösa. Han har över 25 års  erfarenhet från reklambranschen och arbete på byråer som, förutom Grow, BBDO  Erhrenstråhle, Leo Burnett och Publicis.

– Pär sätter alltid kreativiteten i centrum, också i det strategiska  arbetet, vilket rimmar bra med vår grundsyn på kommunikation. Dessutom  är han en fantastiskt trevlig typ som sprider bra stämning omkring sig,  säger Martin Johansen.

YouMe Agency grundades 2010 och har i dag dussintalet anställda och en  omsättning på 10 miljoner kronor. Byrån ägs till hälften av pr-byrån Diplomat. Bland kunderna finns Danica pension, Procter  & Gamble, Nigab och Kinneviks Reach for Change.

Byrån har två än så länge hemliga storkunder på ingång.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.