Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hårdsatsar – trots börsras

Publicerad: 30 November 2011, 15:42

Carina Ladow, marknadsdirektör Kappahl.

Med kraftiga börsras och höga skulder kunde utgångsläget inför julhandeln vara bättre för Kappahl. Men konfektionskedjan satsar hårt på sin marknadsföring och vill lyfta fram det traditionella.


Ämnen i artikeln:

Carina LadowRNBKappahlHemtex

Trots de senaste motgångarna, satsar Kappahl för fullt på julhandeln. Carina Ladow, klädkedjans marknadsdirektör, säger att reklamfokus i år har en klassisk inramning.

– Vi satsar på traditionell reklam med en familjär anknytning och gosiga plagg. Det är tuffa tider men vi sätter höga förhoppningar till julen.

Ladow menar att Kappahl inte är ensamma om sitt tänk.

– Alla satsar på det traditionella. Vi tog i vad gäller rödheten i årets julkampanj, vilket också verkar gälla konkurrenterna.

Kappahls kampanjer är enligt Ladow i full gång.

– I nuläget är det mycket utskick. Vi satsar givetvis också i butikerna, det är där slaget står.

Försäljningen brukar sätta igång på allvar efter lucia, just nu är det mest en spänd förväntan.

Även RNB och Hemtex har i år upplevt stora börsras.

RNB, som bland annat äger JC och Brothers, har liksom Kappahl drabbats hårt av skulder och defensiva konsumenter. Hemtex aktie är i nuläget värd 4 kronor, och bolaget arbetar intensivt med att inte förknippas med ständiga reor.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.