Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hashtag-krocken

Publicerad: 26 november 2013, 11:04

Sickla köpkvarter och Metro använder samma hashtag.

Hashtag-krock inför julen. Både tidningen Metro och Sickla Köpkvarter använder sig av #delajulen på Instagram i sina kampanjer. – Vi såg det i morse. Vi hade ingen aning om det innan, säger Cia Jonsson, vd på Narrow som ligger bakom gallerians kampanj.


Ämnen i artikeln:

MetroNarrow

Resumé rapporterade tidigare i dag om Sickla köpkvarters kampanj #delajulen. Men redan igår sjösatte tidningen Metro en kampanj med samma hashtag.

Genom att fotografera goda gärningar och lägga upp dem på Instagram under #delajulen har människor chansen att få dem publicerade i tidningen.   

Hur hashtag-krocken ska lösas återstår att se:
– Jag vet faktiskt inte. Vi får se om vi behöver agera. Det är lite samma grundtanke som ligger nära till hands till juletider. Kanske kan vi göra någon gemensam grej av det, säger Cia Jonsson på Narrow.  
– I den bästa av världar kan det bli en ännu bättre effekt.

Hon uppger att byråns kreatör kollade hashtagen på förhand och då var den ledig.

På Metro tar man krocken med ro:  
– Vi har ju båda goda avsikter, och gratulerar helt enkelt Sickla till att ha kommit på en lika bra hashtag som vi, skriver tidningens sociala medier-redaktör Jack Werner i ett mejl.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MetroNarrow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.