Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 december 2007, 10:30
Sängtillverkaren Hästens går inte ut i en ny pitch när samarbetet med Momentum bryts vid årsskiftet på grund av oenigheter i synen på kommunikationen. – Men vi håller ögon och öron öppna, säger Emma Sandsjö, kommunikationsansvarig på Hästens.
Samarbetet med Momentum avslutas vid årsskiftet, på Momentums begäran.
– Vi kommer inte att gå in i en ny pitch, men håller ögon och öron öppna. På kort sikt löser vi det med vår inhouse- byrå, men på lite längre sikt söker vi en creative partner, säger Emma Sandsjö, kommunikationsansvarig på Hästens.
I samband med att Momentum valde att säga upp samarbetet med Hästens, vittnade flera källor till Resumé att den bakomliggande orsaken var Hästens försäljningsmetoder.
Hästens tillämpar en variant av neurolingvistisk programmering, NLP, som bland är vanligt förekommande bland idrottscoacher men som också kritiserats för att ligga nära New Age-rörelsen.
Kommer ni att kräva att nästa byrå accepterar NLP?
– NLP är en metodik som vi använder i vårt försäljningsarbete, men vår syn på NLP som arbetsmetod är inget som vi kräver att byrån delar till 100 procent, säger Emma Sandsjö.
Peter Willebrand