Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hatten av!

Publicerad: 1 juli 2010, 14:17

Den 9-11 juli arrangeras för första gången Stockholm Street Festival. Falck & Co är kreativ sponsor och har i marknadsföringsmaterialet riktat in sig på gatuartisternas tydligaste kännetecken; hatten.


Marknadsaktiviteterna består bland annat av vattenlogotyper som kommer att pryda Stockholms gator och traditionella festivalaffischer. Gatudekaler monteras ut parallellt med Kungsträdgården, vilka utgör Street Festival Walk of Fame och där alla artister har en egen stjärna.

– Vi arrangerar också tävlingen ”Find the hat” där hundratals hattar sprids ut i Stockholm med uppmaningen att bli upplockad. I hatten finns också information om festivalen och de lyckliga hattupphittarna har dessutom chans att vinna en elcykel från EcoRide och en iPod Touch. Vi använder också hattar som flyersställ som placeras ut på hotell, caféer och andra offentliga platser, säger Mats Holland, cd på Falck & Co.

Utöver detta har byrån tagit fram en teaserfilm som sprids via Youtube och Facebook. På Blocket har man lagt upp två annonser med rubrikerna; ”Bortskänkes - Gratis underhållning i världsklass” samt ”Bortskänkes – 200 hattar utspridda i Stockholm”.

Festivalen arrangeras av Funnybones Production i samarbete med Kungsträdgården och med stöd från Stockholms kulturförvaltning och Stockholm Visitors Board, samt en rad sponsorer.

Arbetsgrupp: Falck & Co – Mats Holland CD, Annki Andersson AD, Angelica Lindgren Copy, Stefan Holmer Produktionsledare

Kund: Funnybones Production – Thorsten Andreassen

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.