Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hattrick för ”The Swedish Number” – Sveriges mest nytänkande kampanj

Publicerad: 24 november 2016, 16:15

"The Swedish Number" nådde ända in till Rosenbad.

Ingo har all anledning att jubla. Nu kammar de hem ett tredje pris av valören 100 Watt för sitt svenska nummer.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenThe Swedish NumberIngo

Svenska Turistföreningens telefonnummerkampanj har belönats med finaste pris i kategorierna Internationellt – Kampanj och Internationellt – Singel tidigare under fredagen. Nu kan de alltså även stoltsera med en vinst i kategorin Årets nytänk.

Motiveringen lyder:
"Effekten av att släppa på kontrollen och förlita sig på transparensens kraft var i detta fall omöjlig att ifrågasätta. När man med en teknik från 1800-talet lyckas främja dialog, öppenhet och möten i en alltmer sluten värld så har man också visat på nya sätt att tänka. 100 watt i årets nytänk går till Svenska Turistföreningen för The Swedish Number."

Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Give a Beep, Hövding/Edelman Deportivo
50 Watt: The Train Brain Project, Stockholmståg/Kärnhuset

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.