Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 november 2016, 16:15
"The Swedish Number" nådde ända in till Rosenbad.
Ingo har all anledning att jubla. Nu kammar de hem ett tredje pris av valören 100 Watt för sitt svenska nummer.
Svenska Turistföreningens telefonnummerkampanj har belönats med finaste pris i kategorierna Internationellt – Kampanj och Internationellt – Singel tidigare under fredagen. Nu kan de alltså även stoltsera med en vinst i kategorin Årets nytänk.
Motiveringen lyder:
"Effekten av att släppa på kontrollen och förlita sig på transparensens kraft var i detta fall omöjlig att ifrågasätta. När man med en teknik från 1800-talet lyckas främja dialog, öppenhet och möten i en alltmer sluten värld så har man också visat på nya sätt att tänka. 100 watt i årets nytänk går till Svenska Turistföreningen för The Swedish Number."
Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Give a Beep, Hövding/Edelman Deportivo
50 Watt: The Train Brain Project, Stockholmståg/Kärnhuset