Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hawaiian Tropic släcker solen

Publicerad: 6 februari 2008, 09:03

Grey Stockholm har tagit fram en ny annonskampanj åt solskyddsföretaget Hawaiian Tropic i samband med företagets lansering av produkten Pink Bits. Kampanjen följer samma tema som deras tidigare annonser.


Kampanjen, som går under namnet ”Turn off the sun”, ska lansera en produkt med solskyddsfaktor 50. Krämen ska ge maximalt skydd för personer med ljus och solkänslig hy. Det tog reklambyrån fasta på då de skapade den nya kampanjen där de låter solade personer på exotiska resmål bokstavligen släcka solen.

Marcus Nyström, copy på Grey, kommenterar kampanjen.
– Kampanjens uppgift är att visa effekten av att använda ”Hawaiian Tropic Pink Bits”. Efter att ha spenderat ett par timmar i solen känner man ofta för att gömma sig i skuggan en stund. Med Pink Bits på kroppen behöver man inte göra det, då den höga solskyddsfaktorn mer eller mindre blockerar solens strålar. Så, med en flaska ”Pink Bits” i strandväskan har man makten att släcka solen för en stund.

Målgruppen för kampanjen är alla de svenskar som just nu reser på solsemester utomlands.
– Efter flera månader av mörker är vår hy minst sagt ganska blek och solkänslig.

Annonserna kommer att synas i dagspress och resemagasin.

Hawaiian Tropic

Byrå: Grey Stockholm
Arbetsgrupp: Daniel Backman ad,  Marcus Nyström  copy, Martin Stadhammar cd, Gabriella Ortiz produktionsledare, Sara Bellafesta, Richard Landérus, Andy Chong grafisk form

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.