Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Haystacks ljudgissarkampanj går på export

Publicerad: 16 oktober 2013, 10:49

Haystacks kampanj där växelmotortillverkaren Nords kunder skulle gissa ljudet på olika installationer – alltifrån berg-och-dalbanor till stenkrossar och traverskranar – har väckt internationellt intresse. Kampanjen går nu vidare till Nords verksamhet i Holland och därefter är planen Tyskland och England.


B2B-byrån Haystack har arbetat med den tyska växelmotortillverkaren Nord sedan förra året.

Byrån genomförde relationskampanjen ”Gissa ljudet” i våras.

Rent  praktiskt gick det hela ut på att Nords kunder skulle gissa ljudet på  alltifrån berg- och dalbanor och bagageband till traverskranar.

Nord  vill nu sprida kampanjen till andra länder där man är verksamt – först  till Holland, men därefter även Tyskland och England.

– Vi på  svenska dotterbolaget är kanske lite mer nyfikna på att testa nya idéer  än andra länder och det är förstås roligt om vårt initiativ sprider sig  till andra dotterbolag, säger Erik Askensjö, vd på Nord i Sverige i en  kommentar.

Haystack har bland annat vunnit Guldnyckeln, med har också  nominerats i 100-wattaren med en annan kampanj – Management by fruit – för Fruktleveransen.

–  Vi ser gärna att fler b2b-företag vågar lite mer och litar på att  marknadsföring kan underlätta affärerna, säger Lars Reinius,  projektledare på Haystack.  

Arbetsgrupp:
PO Adler, CD/copywriter
Anders Åström, copywriter
Victor Stenström, AD
Lars Reinius, projektledare.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.