Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

HD byter byrå efter 31 år

Publicerad: 31 augusti 2010, 08:21

I en av Carmichael Lynch senaste kampanjer för Harley Davidson var copyn ”… fear sucks and it doesn't last long. So screw it, lets ride". Nu har byrån fått sparken från motorcykeljätten efter 31 år.


Den omtalade HD-annonsen.

När Minneapolisbyrån Carmichael Lynch inledde samarbetet med Harley Davidson var Jimmy Carter president och HD ansågs vara en motorcykel för småkriminella.

I dag, 31 år senare, är HD ett av USA:s starkaste varumärken och en dröm för medelålderskrisande farbröder med hög inkomst.

Nu går de skilda vägar. Enligt Carmichael Lynch har man fått in så många nya uppdrag att man måste överföra kreatörerna som jobbar med HD till de nya kunderna. Det låter så där trovärdigt.

Andra källor hävdar att HD söker högre kompetens inom sökmarknadsföring och sociala medier.

Kanske Harley behöver föryngra sig lite också.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.