Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Heineken skjuter ut kampanj inför stormatcherna

Publicerad: 2 april 2013, 11:00

I dag börjar kvartsfinalerna i fotbollens Champions League. I samband med matcherna rullar storsponsorn Heineken igång en bred reklamkampanj signerad Wieden + Kennedy och Sonny London.


Ämnen i artikeln:

Champions LeagueHeineken

I Champions Leagues kvartsfinaler möts några av Europas bästa fotbollslag. Bland annat drabbar Zlatan Ibrahimovic Paris Saint Germain samman med hans gamla lag Barcelona.

I samband med kvartsfinalrundan rullar Heineken ut en ny global kampanj på temat "Road to the Final'. Med kampanjen vill man illustrera hur en supporter upplever när favoritklubben når finalen i fotbollens mest prestigefulla fotollsevenemang för klubblag och får plötsligt en biljett till finalen.

En berättelsen följer vi honom i kampen mot klockan att komma till finalen i London inom 48 timmar. På vägen till London använder han sig av en kombination av charm, fantasi och initativförmåga for att ta sig arenan i tid.

Reklamfilmen är utvecklad av Wieden+Kennedy Amsterdam and Sonny London tillsammans med regissören Fredrik Bond.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Champions LeagueHeineken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.