Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Heineken ut i global pitch

Publicerad: 30 november 2012, 06:47

Ölmärket Heineken går ut i en global pitch för att hitta en ledande digital byrå att lägga till bland sina andra byråsamarbeten.


Ämnen i artikeln:

Heineken

Den digitala byrå som får uppdraget kommer att hamna i sällskap med  ölmärkets andra byråer, där ibland AKQA, Lean Mean Fighting Machine och  Iris Worldwide, skriver Campaign.

Wieden & Kennedy hanterar Heinekens globala  reklamkonto. Dessa samarbeten tros inte påverkas av pitchen.

Även om pitchen initialt bara är för Heiniken kan det, enligt uppgifter,  bli aktuellt för den nya byrån att jobba med andra märken som  Strongbow, Fosters och Kronenbourg 1664.

Heiniken har trappat upp sin digitala närvaro de senaste åren. De fick  till exempel framgångar med Star Player, som lanserades av AKQA  förra året, en dual-screen fotbollsmatch som fans kan spela medan de  tittar på UEFA Champions League.

I september lanserade ölmärket även en tv- och webbkampanj med den nya  Bond-tjejen, Berenice Marlohe, som en del av sin sponsring av den  senaste 007-film, "Skyfall".

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Heineken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.