Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Heineken vinner hederspris i Cannes

Publicerad: 24 november 2014, 09:59

Cannes Lions-festivalen kommer att utse Heineken till Creative Marketer of the Year i juni nästa år. McDonalds vann priset i år, Coca-Cola förra året 2013 och Mars 2012.


Ämnen i artikeln:

MarsMcDonaldsCannesCoca-ColaHeineken

Priset är ett erkännande för Heinekens framgångar i tävlingen – Heineken har vunnit 41 Cannes-lejon under de senaste tre åren för sex produkter.

– Heineken har ett fantastiskt ramverk som tillåter dess marknadsföringsteam att experimentera medan man håller behåller kärnan i dess många varumärken, säger Cannes Lions vd Philip Thomas i ett uttalande.

Adweek menar att det verkligen handlar om att experimentera.

Bara i år har den holländska öltillverkaren producerat en 15-sekundersfilm baserad på en tweet, kört en Instagram-kampanj för Pride-festivalen och även marknadsfört en ölsort enbart genom kampanjer via mobilen.

– Den här prestigefulla utmärkelsen är ett erkännande för det fantastiska kreativa jobb som våra människor och byråer levererar, säger Alexis Nastard, Heinekens globala marknadschef tillika vd för Västeuropa.

Wieden + Kennedy är huvudbyrå för Heineken.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News