Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Heinekens reseroulette – en klickraket

Publicerad: 22 juli 2013, 11:27

För ett tag sedan gav Heineken och Wieden+Kennedy New York resenärerna möjligheten att ändra resplanerna genom en roulette på New York's Kennedy airport. På fyra dagar har filmen nått över 1,3 miljoner visningar på Youtube.


Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyHeineken

Tillsammans med Wieden + Kennedy New York lanserade öljätten Heineken "Departure Roulette" på New York's Kennedy airport den 11 juli. Passagerarna som anlände till flygplatsens terminal 8 med pass och biljetter i hand kunde delta i spelet och ändra sitt resmål till något helt oväntat.

Filmen på byråns stunt laddades upp för fyra dagar sedan och har redan över 1,3 miljoner på Youtube.

Stuntet är en del av den amerikanska lanseringen för "Dropped," en kampanj signerad Wieden & Kennedy Amsterdam som innebar att fyra personer radiostyrdes på destinationer över hela världen och sedan filmade sina resor dit.

Budskapet är att en magisk resa inte kommer av planering, utan av spontanitet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyHeineken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.