Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 juli 2013, 11:27
För ett tag sedan gav Heineken och Wieden+Kennedy New York resenärerna möjligheten att ändra resplanerna genom en roulette på New York's Kennedy airport. På fyra dagar har filmen nått över 1,3 miljoner visningar på Youtube.
Tillsammans med Wieden + Kennedy New York lanserade öljätten Heineken "Departure Roulette" på New York's Kennedy airport den 11 juli. Passagerarna som anlände till flygplatsens terminal 8 med pass och biljetter i hand kunde delta i spelet och ändra sitt resmål till något helt oväntat.
Filmen på byråns stunt laddades upp för fyra dagar sedan och har redan över 1,3 miljoner på Youtube.
Stuntet är en del av den amerikanska lanseringen för "Dropped," en kampanj signerad Wieden & Kennedy Amsterdam som innebar att fyra personer radiostyrdes på destinationer över hela världen och sedan filmade sina resor dit.
Budskapet är att en magisk resa inte kommer av planering, utan av spontanitet.