Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hemelektronik

Publicerad: 24 oktober 2011, 19:13

Media Markts marknadschef Johan Rosenblom tar hem segern i kategorin Hemelektronikkedjor. – Vi har haft ett år där jag har fokuserat på att göra oss efektivare, säger han till Resume.se


Johan Rosenblom t.h tog hem Hemelktronikkedjor. Foto: Björn Elgstrand.

– Bland annat har vi jobbat mycket med att försöka köpa media smartare och investera smartare. det har tydligtvis gett utdelning, säger han efter att ha mottagit priset på Grand Hotel.

Inför 101 Marknadschefer pratade Johan Rosenblom i en intervju med Resume.se om målet att tvätta bort Media Markts lågprisstämpel:
– Vi vill visa att vi har lägst priser men också ett stort kvalitetsutbud. Icke befintliga kunder uppfattar ofta att vi är ett lågpriskoncept, men det handlar inte om att sälja billiga grejer till billigt pris utan bra grejer till lågt pris.

Media Markts samarbetar med DDB (reklambyrå), Mediacom (mediebyrå) och MSL (pr-byrå).

Tvåa i kategorin kom Netonnet med marknadschefen Jonas Järrenfors följt av trean Lars Ljungerth, Expert.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.