lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hemfrids nya reklamkoncept

Publicerad: 8 januari 2018, 10:16

Städföretaget Hemfrid lyfter fram känslan av bekymmerslöshet i de nya reklamfilmerna signerade Prime.

Ämnen i artikeln:

ReklamfilmKommunikationsbyråerHemfridPrimeReklam

FT

Fredrik Thambert


Hemfrids nya rekamkoncept kallas "Flow" – när allt bara flyter på. I den första kampanjen har fyra olika filmer tagits fram som illustrerar känslan av flow. Ett begrepp som inom psykologin ofta beskrivs som en upplevelse av energi och framgång.
– Vi ville testa ett nytt sätt att prata om våra tjänster och lyfta fram den där härliga känslan när man får hjälp med en enklare vardag. En mer friktionsfri tillvaro där allt flyter på och ingenting hakar upp sig, säger David Leeb marknadschef Hemfrid, i en kommentar.

Byrån som ligger bakom konceptet är Prime.
– Det ska bli otroligt spännande att få utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid. Det är precis vad deras tjänster handlar om, att skapa ett bättre flow i kundernas vardag. Jag ser även fram emot att ta idén vidare och visa hur Hemfrid skapar flow för medarbetare och samhället i stort, säger Hanna Belander som är creative director på Prime.

Se filmerna här:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev