Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Hemglass förnyar sitt koncept – men glassbilen lever kvar

Publicerad: 25 April 2016, 13:58

Den ljusblåa glassbilen med dess plingande ljud har en så hög igenkänningsfaktor hos många att den nog aldrig kan bytas ut. Det ska den inte heller – men mycket annat har förnyats kring Hemglass varumärke.


Ämnen i artikeln:

HemglassCare of Haus

Nytt hos Hemglass är bland annat den färska hemsidan med en e-handelsplattform och så satsar man även på tv-reklam. Men ingen orsak att oroa sig, glassbilen kommer bestå och likaså den välkända signaturmelodin.

– Samtidigt som vi utvecklar sortimentet och hittar nya sätt att öka kundnyttan med vårt stora distributionsnät vill vi även hitta tillbaka till charmen med glassbilen och stärka vår position som glassexpert, säger Mikael Sahlsten, vd för Hemglass, i ett uttalande.

Det nya konceptet har arbetats fram av byrån Care of Haus, och den nya reklamfilmen har producerats tillsammans med produktionsbolaget Prolounge. Animeringarna i filmen är gjorda av Dockhus Animation.

– Vi är väldigt nöjda med jobbet vi gjort tillsammans med Care of Haus och de andra byråerna och ser fram emot att följa responsen, fortsätter Mikael Sahlsten.

Den nya reklamfilmen kommer börja snurra i tv-rutan i dag. Om du vill se den redan nu hittar du den nedan.

Louise Lindberg


Ämnen i artikeln:

HemglassCare of Haus

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.