Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hemnet kampanjar med Hemnet-knarkare

Publicerad: 26 Mars 2014, 12:05

Men hon behöver sin dagliga dos

Abby Norms nya kampanj för Hemnet fokuserar på fenomenet Hemnet-knarkare, alltså människor som maniskt kollar bostadssajten vare sig de letar bostad eller ej.


Ämnen i artikeln:

Abby NormHemnet

Under vecka 14 går Hemnet ut i en reklamkampanj, signerad Abby Norm, som kommer att synas över hela landet. Syftet med reklamen är att på ett emotionellt och humoristiskt sätt visa på att alla som köper och säljer bostad kollar Hemnet.

Budskapet för reklamen är "jag kan sluta när jag vill".

– Hemnets tjänst har blivit en naturlig del av mångas vardag och att kolla Hemnet är så populärt att begreppet Hemnet-beroende har uppstått. Att Hemnet blivit ett så tydligt samtidsfenomen skapar spännande möjligheter för kommunikationen, säger Andreas Morne vd på Abby Norm.

Reklamkampanjen, som är rikstäckande, kommer att exponeras på 4000 utomhusytor. Den kommer också att stöttas upp digitalt med 13 miljoner exponering via bland annat dn.se, gp.se, sydsvenskan.se och ytterligare 18 lokala morgontidningars sajter.

I Stockholm går kampanjen även i tunnelbanan på digitala skärmar.

Bilderna för kampanjen är tagna av Alexander Crispin, en av Sveriges mest framstående fotografer.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Abby NormHemnet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.