Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 augusti 2010, 12:17
Här hoppar Hemtex vd Erik Gumabon och marknadsdirektör Mats Olsson fallskärm. Tack vare arbetsgruppen på Åkestam Holst som gjorde en ”bakom kulisserna-film” på hur reklaminspelningen gick till.
När Hemtex vd och försäljningsdirektör kom förbi flygfältet för att se hur filminspelningen av nya Hemtex reklamfilm gjordes flög fan i arbetsgruppen. Helt plötsligt ställdes Hemtex ledning inför uppgiften att själva känna känslan av textilier som faller.
– Under hela diskussionen av filmkampanjen pratade vi mycket om hur det ser ut när olika material faller genom luften. Nu ville vi visa dem känslan genom praktisk handling, säger Magnus Hamberg, projektledare i arbetsgruppen för Hemtex på Åkestam Holst.
Erbjudandet mottogs med ett lätt chockat leende.
– Spontant kände jag det som: Äntligen! Jag har aldrig hoppat tidigare och länge velat göra det, säger
Mats Olsson, marknads- och försäljningsdirektör.
– Det var en underbar happening, jag njöt varenda sekund.
När de två kom ner igen vittnar Resumés källor om upprepade skrattattacker.
Arbetsgruppen på Åkestam Holst var också glad att kunna erbjuda uppdragsgivaren en härlig upplevelse:
– Det var jätteroligt. De blev glada som skolpojkar, säger Magnus Hamberg.
Läs också om Hemtex nya positionering och relanseringskampanj i papperstidningen som kommer imorgon, torsdag.
Se filmen nedan
Ulrika Fjällborg