Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hemtex firar 40 år med nostalgisajt

Publicerad: 3 juni 2013, 13:03

Skärmdump på nostalgisajten

När kunden Hemtex fyller 40 år passar de på att "återförena" sitt utbud i samarbte med Public Speaking och Mecka genom en nostalgisk hemsida.


Ämnen i artikeln:

MeckaHemtex

I år firar inredningskedjan Hemtex 40 år. För att hylla denna aktningsvärda ålder har företaget tillsammans med Public Speaking och Mecka tagit fram nostalgisajten ”Den stora återföreningen”.

På sajten har besökarna möjlighet ladda upp och tävla med sina egna bästa minnen från gångna 40 åren. Sajten länkar både till Spotify och Youtube med möjlighet att ladda upp såväl bilder som musik och filmklipp i sajtens tävlingsflöde.

I vinstpotten ligger retropriser, presentkort på Hemtex och Ipad Minis. Tävlingen pågår i sammanlagt fyra månader, men förhoppningen är så klart att sajten kommer att leva kvar både länge och väl som ett populärkulturellt tidsdokument över 40 mjuka år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MeckaHemtex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.