Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Henrik Schyffert vill få dig att ge bort din tid

Publicerad: 19 Oktober 2015, 12:14

Henrik Schyffert i reklam för Mentor Sverige.

Mentor Sverige vill få fler att engagera sig som mentorer åt unga. Till sin hjälp anlitar de bland annat Henrik Schyffert.


Ämnen i artikeln:

BritnyMentorHenrik Schyffert

Bakom kampanjen #delatid står Mentor Sverige (ej att förväxla med förlaget) som vill få fler att bli mentorer. Målet är att samla in 100 000 voluntärtimmar för att stötta svenska ungdomar 13 - 17 år via mentorskap under 2016.

För att uppmärksamma organisationens arbete och hur du kan frigöra tid använder de sig av kändisar som Henrik Schyffert och Ratos-vd:n Susanna Campbell. Syftet är också att uppmärksamma undersökningen "Jobbiga tankar" som visar att hälften av alla ungdomar känner oro och ångest inför framtiden, och att 42 procent saknar en vuxen att tala med.

Kampanjen kommer att synas i sociala medier. Byrån som ligger bakom är Britny.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.