Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 Oktober 2015, 12:14
Henrik Schyffert i reklam för Mentor Sverige.
Mentor Sverige vill få fler att engagera sig som mentorer åt unga. Till sin hjälp anlitar de bland annat Henrik Schyffert.
Bakom kampanjen #delatid står Mentor Sverige (ej att förväxla med förlaget) som vill få fler att bli mentorer. Målet är att samla in 100 000 voluntärtimmar för att stötta svenska ungdomar 13 - 17 år via mentorskap under 2016.
För att uppmärksamma organisationens arbete och hur du kan frigöra tid använder de sig av kändisar som Henrik Schyffert och Ratos-vd:n Susanna Campbell. Syftet är också att uppmärksamma undersökningen "Jobbiga tankar" som visar att hälften av alla ungdomar känner oro och ångest inför framtiden, och att 42 procent saknar en vuxen att tala med.
Kampanjen kommer att synas i sociala medier. Byrån som ligger bakom är Britny.
Fredrik Thambert