Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Het mjukost ska göra lagom "oväntat olagom"

Publicerad: 15 Juni 2018, 10:43

Foto: Niklas Alm

Kavli kavlar upp ärmarna och lanserar tre heta chilismaker i konceptet "Kavli hot mjukost".


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjFood & Friends

Kampanjen av Kavli mjukost tre nya heta chilismaker har tagits fram av kommunikationsbyrån Food & Friends och syns just nu i diverse kanaler som utomhus, tunnelbana, print, webbfilmer, sociala medier och på Tinder.

– Om vanlig mjukost är sommarutflykt, limpmacka och lagom mycket räksmak så är Kavlis nya en mjukost som tar för sig, som är på gränsen till för het och på riktigt överraskar dina smaklökar med krämig hetta. Kavlis Flamin’ Hot Mjukost sätter piff på drinktilltugget och ger din nacho-tallrik lite extra chilisting, säger Annika Skardal, Brand Manager på Kavli.

Bakom idéen och kommunikationskonceptet "Oväntat lagom" står Food & Friends kreatörsduo Fredrik Lundberg, AD, och Fredrik Dannemann, copywriter.

– Idéen till kommunikationskonceptet "Oväntat Olagom" dök upp direkt vid första provsmakningen. Man blir verkligen förvånad över hur starka de här nya mjukostarna är, det är oväntat starka smaker från ett annars rätt snällt varumärke, säger Fredrik Dannemann och fortsätter:

– Mjukost är verkligen en ursvensk smakvärld och väldigt lagom. Och så kommer dessa tre nykomlingar och är väldigt olagom. Kommunikationskonceptet bygger på att visa upp olagom stora, olagom heta eller olagom ostiga maträtter som får snålvattnet att rinna. Dessutom vill vi positionera den mer som en ingrediens än som ett smörgåspålägg.

Arbetsgrupp Food & Friends:

Art Director: Fredrik Lundberg

Copywriter: Fredrik Dannemann

Projektledare: Johanna Linander

Produktionsledare: Johanna Ridemar

PR-konsult: Sara Ullmark

Studio: Ulrica Krii och Johan Hedegård

Kavli

Annika Skardal, Brand Manager

Nina Daae, Category Marketing Manager

Designbyrå: Identity Works

Foto/Film: Niklas Alm

Mediabyrå: IUM

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjFood & Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.