Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 juni 2018, 10:43
Foto: Niklas Alm
Kavli kavlar upp ärmarna och lanserar tre heta chilismaker i konceptet "Kavli hot mjukost".
Kampanjen av Kavli mjukost tre nya heta chilismaker har tagits fram av kommunikationsbyrån Food & Friends och syns just nu i diverse kanaler som utomhus, tunnelbana, print, webbfilmer, sociala medier och på Tinder.
– Om vanlig mjukost är sommarutflykt, limpmacka och lagom mycket räksmak så är Kavlis nya en mjukost som tar för sig, som är på gränsen till för het och på riktigt överraskar dina smaklökar med krämig hetta. Kavlis Flamin’ Hot Mjukost sätter piff på drinktilltugget och ger din nacho-tallrik lite extra chilisting, säger Annika Skardal, Brand Manager på Kavli.
Bakom idéen och kommunikationskonceptet "Oväntat lagom" står Food & Friends kreatörsduo Fredrik Lundberg, AD, och Fredrik Dannemann, copywriter.
– Idéen till kommunikationskonceptet "Oväntat Olagom" dök upp direkt vid första provsmakningen. Man blir verkligen förvånad över hur starka de här nya mjukostarna är, det är oväntat starka smaker från ett annars rätt snällt varumärke, säger Fredrik Dannemann och fortsätter:
– Mjukost är verkligen en ursvensk smakvärld och väldigt lagom. Och så kommer dessa tre nykomlingar och är väldigt olagom. Kommunikationskonceptet bygger på att visa upp olagom stora, olagom heta eller olagom ostiga maträtter som får snålvattnet att rinna. Dessutom vill vi positionera den mer som en ingrediens än som ett smörgåspålägg.
Arbetsgrupp Food & Friends:
Art Director: Fredrik Lundberg
Copywriter: Fredrik Dannemann
Projektledare: Johanna Linander
Produktionsledare: Johanna Ridemar
PR-konsult: Sara Ullmark
Studio: Ulrica Krii och Johan Hedegård
Kavli
Annika Skardal, Brand Manager
Nina Daae, Category Marketing Manager
Designbyrå: Identity Works
Foto/Film: Niklas Alm
Mediabyrå: IUM
Kampanjfilm hittar du här:
Alex Hartelius