Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Het värvning i slaget om Malmö

Publicerad: 6 maj 2014, 08:24

Klas Oskarsson till WE.

Det är silly season-vibbar i reklambranschen i Malmö. Nu värvar Wonderleap & Eight ytterligare ett tungt namn från The Fan Club.


Efter rekryteringen av copywritern Ida Backman värvar Wonderleap & Eight (WE) yterligare en välmeriterad medarbetare från The Fan Club. Det rör sig om Klas Oskarsson som på The Fan Club har varit varit ansvarig för bland annat Centerpartiet, och prisbelönta samarbeten med Sydsvenskan och Malmö Järnhandel/Tool Pool.

– Det här en drömrekrytering. Klas är en drivande projektledare som blir en viktig del i den starka utvecklingsfas som byrån befinner sig i. säger Anna Nordström Carlsson, styrelseordförande och tillförordnad vd på WE.

WE bildades 2013 genom en sammanslagning och består av 25 medarbetare. Byråns omsättning ligger på runt 30 miljoner kronor och delägarna är till antalet sex stycken.

Bland kunderna finns Bravo, Skånemejerier, Tetra Pak, Malmö Stad,  Scandlines, Öresundskraft, Kockens, Subaru och Emporia.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.