Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Hifis ljud går rakt in i hjärtat

Publicerad: 12 November 2009, 12:20

Varken lågpriskedja eller profilbutik. Utan både och. Det är den position som danska Hifi-klubben vill ta i Sverige. Lowe Brindfors ska hjälpa dem med det.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsKampanjer på G

Lowe Brindfors har jobbat med Hifi-klubben sedan sommaren 2008, men uppdraget har växt med tiden. Från början var det ett nordiskt utbudsuppdrag. I våras gjorde byrån en ny varumärkesplattform för bolaget.
– Hifi-klubben har låg kännedom i Sverige i dag. Detta är ett sätt att visa vilka de är. Vi vill att de som tänker El­giganten i dag i stället ska tänka Hifi-klubben, säger Charlotte­ Cederström, projektledare på Brindfors.
– Hifi-klubben säljer varor med hög kvalitet, men det är en kedja med alla de pris­fördelar det innebär.

Problemet har varit att placera in dem på marknaden. Därför går de nu ut för att markandsföra Hifi-klubbens större ljudupplevelse i det nya kompanjkonceptet ”Kom till det stora ljudet”. Kampanjen smygstartade i tv i förra veckan. Nu lanseras en ny sajt, nytt utseende i butikerna och på butiksmarknadsföringen, en annonskampanj i magasin och branschpress samt bilaga i dagspress. Fram emot jul kommer det även annonsering i dagspress.
– Medieplanen är inte helt fastlagd, säger Charlotte Cederström.

Detta eftersom de vill kunna synka annonseringen med de erbjudande Hifi-klubben har i butiken.

Fakta

Kund: Hifi-klubben
Byrå: Lowe Brindfors
Uppdragsgivare: Gert Farup Lindquist
Arbetsgrupp: Alexander Fredlund ad, Kalle Håkansson copy, Charlotte Cederström projektledare, Annika Nilsson produktionsledare, Carl Hasselblad formgivare, Isabel Widen original, Gustav Rådström digital pl, Ramon Leander webbdesigner, Mark Baughn byråproducent, Carl Wikström planner, Petrus Olsson fotograf
Produktionsbolag: Bacon, Martin Werner regissör

Ulrika Fjällborg


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.