Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hilanders i sluta skjuta upp-kampanj

Publicerad: 19 mars 2014, 15:15

Intellecta-ägda byrån Hilanders kör en Canon-kampanj där man har kopplat in Alexander Rozental från konsultbolaget Psykologifabriken. Kampanjens budskap är att sluta skjuta upp saker.


– I genomsnitt kollar vi mailen 50 gånger per dag. Och varje gång vi  blir avbrutna tar det ungefär 15 minuter innan vi får fullt fokus igen,  säger Alexander Rozental på Psykologifabriken i en kommentar.

Han är aktuell med boken Dansa på deadline, som ges ut av förlaget Natur & Kultur. Han är också med i en content marketing-kampanj från Canon Business Center ”Sluta skjuta upp, få det gjort i tid”.

Kampanjen  riktar sig till chefer på små och medelstora bolag, men tanken är att  alla ska kunna dra nytta av den – kampanjen ingår i bolagets filosofi  Dokumentismen, som lanserades under förra året.

Den nya  Canon-kampanjen omfattar också ett whitepaper som kallas  Dokumentismguide, som ska hjälpa kunderna att förstå varför man skjuter  upp saker och hur man ska göra för att undvika detta.

– Målet för  vårt samarbete med Canon har varit att hitta ett helt nytt sätt att  kommunicera kring deras erbjudande och slippa prata om dokumenthantering  och Canon som lösnings-leverantör, säger Johan Maack kundansvarig på  Hilanders i en kommentar.

Här berättar Alexander Rozental hur man slutar skjuta upp saker.

Arbetsgrupp Hilanders:
Johan Maack, projektledare
Niklas Gustafsson, copywriter
Sasan Faghihi, art director
Cajsa Westrup, produktionsledare

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News