Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hilanders nya grepp på Canon

Publicerad: 9 Oktober 2012, 09:08

Kedjan Canon Business Center lanserar en helt ny filosofi, ”dokumentismen”, signerad Hilanders. Den ska i kommande kampanjer kommunicera kundnyttan på ett nytt sätt.


Ämnen i artikeln:

HilandersCanon

– Det fina med Hilanders arbete är inte att vi fick en ny kampanj vilket  man kan förvänta sig av en reklambyrå. De tog det hela ett steg längre  och utvecklade en hel filosofi kring hur vi arbetar och det mervärde vår  säljorganisation skapar, säger Anders Hannola, marknadsdirektör på  Canon Sverige som började jobba med Hilanders tidigare i år.

Dokumentism består av sju principer som ska göra att Canon Business Center, med rätt verktyg och processer, ska hjälpa sina kunder  att ”Sluta leta och börja hitta”. Det är även namnet på den nya kampanj som  fokuserar på att försöka hjälpa användaren att arbeta lite effektivare.

– Hela branschen pratar om hur vi gör dig effektivare, hur vi kan hjälpa
dig spara si eller så mycket. Med dokumentismen kommunicerar vi kundnyttan på ett nytt sätt, som istället tar hänsyn till hur vi människor beter oss och  hanterar information i vardagen, säger Sasan Faghihi, ny art director på  Hilanders.

Filosofin och kampanjen kommer att rullas ut under hösten och vintern.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

HilandersCanon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.