Reklam
Hipsters från Nytorget flyttar till Keno-land
Publicerad: 24 maj 2013, 10:01
Söder-Hipsters flyttar till Gotland i Kenos nya reklamfilm
Keno-götlänningarna Yvonne och Lennart, 55 år, möter Tom och Nina, 35 år. Två nyinflyttade hipsters från Nytorget i Stockholm. Resultatet – En kulturkrock.
På måndag lanserar Keno ett nytt kommunikationskoncept som går ut på att "ta det lite Keno". Med det nya konceptet vill Svenska Spel stärka kopplingen mellan Keno och Gotland. Bakom reklamfilmerna står reklambyrån Masscreation.
– Våra ombud och svenska folket förknippar Keno med Gotland och det vill vi dra nytta av. På Kenos Gotland är det sommar året om och livet är enkelt. När det stressade stockholmarna blir grannar med de tillbakalutade gotlänningarna uppstår det humor där vi kunnat skapa en intressant dialog med uppmaningen att "ta det lite Keno", säger Nicole Nordberg, kommunikationsansvarig för Keno, på Svenska Spel.
Reklamfilmerna kommer att bli en följetång och med den nya pay offen hoppas Svenska Spel positionerna Keno till spelet som sätter guldkant på vardagen.