Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hipsters från Nytorget flyttar till Keno-land

Publicerad: 24 maj 2013, 10:01

Söder-Hipsters flyttar till Gotland i Kenos nya reklamfilm

Keno-götlänningarna Yvonne och Lennart, 55 år, möter Tom och Nina, 35 år. Två nyinflyttade hipsters från Nytorget i Stockholm. Resultatet – En kulturkrock.


Ämnen i artikeln:

KenoMasscreation

På måndag lanserar Keno ett nytt kommunikationskoncept som går ut på att "ta det lite Keno". Med det nya konceptet vill Svenska Spel stärka  kopplingen mellan Keno och Gotland. Bakom reklamfilmerna står reklambyrån Masscreation.

– Våra ombud och svenska folket förknippar Keno med Gotland och det vill vi dra nytta av. På Kenos Gotland är det sommar året om och livet är enkelt. När det stressade stockholmarna blir grannar med de tillbakalutade gotlänningarna uppstår det humor där vi kunnat skapa en intressant dialog med uppmaningen att "ta det lite Keno", säger Nicole Nordberg, kommunikationsansvarig för Keno, på Svenska Spel.

Reklamfilmerna kommer att bli en följetång och med den nya pay offen hoppas Svenska Spel positionerna Keno till spelet som sätter guldkant på vardagen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KenoMasscreation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.