Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hitta.se gör reklamfilm

Publicerad: 14 mars 2008, 13:37

Hitta.se, som tidigare satsat på bland annat tv-sponsring och radio, väljer nu reklamfilm för deras nya kampanj. Filmerna är signerad Storåkers McCann.


Hitta.se har under de senaste åren arbetat med att bygga varumärkeskännedom. Nu tar de nästa steg och satsar på att skapa preferens och övertyga nya målgrupper.

I kampanjen, som startade i veckan, syns samma farbröder som man tidigare har kunnat höras i företagets radioreklam. I filmerna försöker männen hitta.se på något.

Totalt har reklambyrån tagit fram sex stycken filmer som kommer att gå fram till maj i samband med specifika program som till exempel Efterlyst, Singalong, Lyxfällan och Sjukhuset.

Robert Nygren, projektledare på Storåkers, berättar om kampanjen.
– När vi tar radion till tv har vi velat skapa ett eget uttryck med naivistiskt tecknade figurer och enkel animering vilket ligger väl i linje med radiomanéret. Det är fortfarande verbifieringen av Hitta.se som står i centrum för att nyttja styrkan i det generiska namnet.

Filmerna kommer att gå i TV3 och TV6.

Hitta.se

Uppdragsgivare: Jennie Sinclair marknadschef, Ylva Ågrahn projektledare
Byrå: Storåkers
Arbetsgrupp: Robert Nygren projektledare, Petrus Kukulski copy, Sofia Ekelund ad, Niklas Angergård strateg, Therese Flodin produktionsledare, Nico Paredes original
Mediebyrå: Bizkit
Strateg: Johnnie Åkerström
Produktionsbolag: Verymuchlogo
Marco Cavazzana animatör

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.