Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hitta.se ratar sök

Publicerad: 4 Februari 2013, 15:12

Hitta.se har valt DGA som ny reklambyrå. Fokus ligger på själva hittandet i nya varumärkeslöftet - Sluta sök, hitta.se: – Vi hoppas att filmen kommer göra det tydligt att vi inte har fokus på sökandet, utan på själva hittandet, säger Johan Nordquist, marknadschef på Hitta.se


Ämnen i artikeln:

HittaSchibstedDGA

Hitta.se har tre miljoner unika besökare per vecka och en miljon  användare via mobilen.

Bolaget har nu valt att arbeta med DGA som ny  reklambyrå. Fokus ligger på att lägga strålkastarljuset på själva  hittandet.

För ändamålet kör man igång nya varumärkeslöftet – Sluta sök, hitta se – samt ett antal nya reklamfilmer:
–  Vi söker som aldrig förr, men hittar vi det vi söker? Hitta.se vill att  det ska gå enklare och snabbare att hitta, oavsett vad vi söker och  oavsett var vi är någonstans. Ju kortare söktiden är, desto mer  relevanta är vi som sajt för våra användare, säger Johan Nordquist,  marknadschef på hitta.se i en kommentar.

DGA står för idé och manus  till de nya reklamfilmerna, medan stjärnregissören Anders Rune står för  just regin. Produktionsbyrå är Family Planning och fotograf är Jens  Jansson.
– Genom tydligare kommunikation vill vi förstärka hitta.ses  position som svenskarnas förstahandsval när de ska hitta företag,  personer eller platser, säger Claës af Burén, kundansvarig och vd för  DGA i en kommentar.

De nya filmerna går upp hos TV3, TV6, TV8, TV10, National Geographic och Discovery idag måndag.

Hitta.se ägs av Schibsted Media Group.

Arbetsgrupp DGA:
Claës af Burén, kundansvarig
Jimmy Bolander, projektledare och mediestrateg
Robert Dysell, planner
Patrik Dunard och Daniel Holmgren, kreativt ansvariga
Emanuel Lantz, digitalt ansvarig
Yvonne Peyron, produktionsledare

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

HittaSchibstedDGA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.