Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hitta Snapchat-vänner via läskburken

Publicerad: 4 november 2015, 12:54

Sprite gör Snapchat-kampanj.

Foto: Youtube

Annorlunda grepp från Sprite. Nu kan du hitta Snap-vänner på läskburkarna i Brasilien.


Allt fler företag väljer att göra reklam via Snapchat, som innebär en mer personlig och tätare kontakt med användarna. Appen har samlat cirka 100 miljoner månatliga användare, trots att den bara är ett par år gammal. Nu väljer läskjätten Sprite i Brasilien, som ägs av Coca Cola, att göra reklam via Snapchat, skriver Adweek.

Nu vill de via QR-koder, skannabara via smartphones, att läskköparna hittar fler vänner via det sociala nätverket. Konsumenterna kan lägga ut deras Snapkoder via en specialsajt till och med den 27 november. De koder som kommer väljas ut att tryckas på läskburkarna kommer att offentliggöras den 3 december.

Det är Coca Colas brasilianska byrå CUBOCC som står bakom den nya kampanjen, efter att de gjort en undersökning som visar att 60 procent av smartphone-användarna i Brasilien föredrar meddelandeappar för kommunikation. Redan nu har 15 Snapchat-användare med många följare på appen fått sina Snapkoder tryckta på läskburkar. De ska de senaste veckorna ha tredubblat sina vänner på två veckor, enligt Adweek.

Kan det komma en liknande kampanj i Sverige?

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.