Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 februari 2017, 09:22
Foto: Pressbild/HittaHem
Hemnet-utmanaren HittaHem vill hjälpa bostadssökande att vara steget före.
Marknaden för bostadssajter i Sverige har länge dominerats av Hemnet. Dominansen var ett tag så stor att sajten i en kampanj 2014 anspelade på fenomenet "Hemnet-knarkare".
Till tonerna av Viva la Revolution försöker nu Bonnier-ägda HittaHem, i sin största kampanj hittills, ta upp kampen på allvar.
– HittaHem är utmanaren som med sina innovativa lösningar ställer bostadsmarknaden på huvudet. Ett anslag som vi har tagit tillvara på i vår dramatisering. Kampanjen är första steget på en resa vi gör med modig uppdragsgivare, säger Gustaf Hultberger, creative director på FEW som tagit fram kampanjen.
Kampanjen anspelar på att allt fler bostäder säljs innan visning och kommer att gå i TV, print och digitalt under hela 2017.
Arbetsgrupp:
Art Director: Albin Wendel & Rebecca Grimshorn
AD-assistent: Mikael Thurban
Copywriter: Tobias Borgfors
Creative Director: Gustaf Hultberger
Final Art: Christofer Nordström
Planner: Petter Claesson
Projektledare: Fredrik Byrfors
Produktionsledare: Anna Christéen & Theresia Mathiasson
Film:
Produktionsbolag: Folke Film
Producent: Frida Heder
Regissör: Johan Tappert
Postproduktion: Swiss
Music supervisor: Macke Bergqvist
Print:
Fotograf: Alexander Crispin / Adamsky
Postproduktion: Cabbe / Adamsky Division