Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

HittaHem tar i ny kampanj upp kampen med Hemnet

Publicerad: 9 februari 2017, 09:22

Foto: Pressbild/HittaHem

Hemnet-utmanaren HittaHem vill hjälpa bostadssökande att vara steget före.


Ämnen i artikeln:

ReklamHemnet

Marknaden för bostadssajter i Sverige har länge dominerats av Hemnet. Dominansen var ett tag så stor att sajten i en kampanj 2014 anspelade på fenomenet "Hemnet-knarkare".

Till tonerna av Viva la Revolution försöker nu Bonnier-ägda HittaHem, i sin största kampanj hittills, ta upp kampen på allvar.

– HittaHem är utmanaren som med sina innovativa lösningar ställer bostadsmarknaden på huvudet. Ett anslag som vi har tagit tillvara på i vår dramatisering. Kampanjen är första steget på en resa vi gör med modig uppdragsgivare, säger Gustaf Hultberger, creative director på FEW som tagit fram kampanjen.

Kampanjen anspelar på att allt fler bostäder säljs innan visning och kommer att gå i TV, print och digitalt under hela 2017.

Arbetsgrupp:

Art Director: Albin Wendel & Rebecca Grimshorn

AD-assistent: Mikael Thurban

Copywriter: Tobias Borgfors

Creative Director: Gustaf Hultberger

Final Art: Christofer Nordström

Planner: Petter Claesson

Projektledare: Fredrik Byrfors

Produktionsledare: Anna Christéen & Theresia Mathiasson

Film:

Produktionsbolag: Folke Film

Producent: Frida Heder

Regissör: Johan Tappert

Postproduktion: Swiss

Music supervisor: Macke Bergqvist

Print:
Fotograf: Alexander Crispin / Adamsky

Postproduktion: Cabbe / Adamsky Division

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamHemnet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.