Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 april 2015, 14:50
Bild ur filmen
Fackförbundet Unionen lanserar i dag en kampanjfilm på reklamkonceptet "krafter utöver det vanliga".
Filmen, som är regisserad av Johan Kling på produktionsbolaget Standart, ska påminna publiken om vad ett medlemskap i Unionen innebär – vilket enligt ett pressmeddelande är "att man får krafter utöver det vanliga, på jobbet. Krafter som bland annat innefattar inkomstförsäkring, juridisk rådgivning, studiestöd och karriärscoachning".
Över 600 000 är i dag medlemmar i Unionen och medlemsutvecklingen de senaste åren har varit stark och uppges fortsätta växa.
– Vi tyckte det var roligt att se vad som skulle hända om man släppte ut alla 600 000 superhjältarna i morgonrusningen en vanlig tråkig onsdag, säger Oskar Skott, AD på ANR BBDO.
På Youtube-sidan vid en presentation av filmen står: "Vi menar inte att du kan flyga, se genom väggar eller kasta lastbilar. Vi talar om krafter som du har nytta av varje dag – på jobbet. Som medlem har du alltid styrkan från 600 000 unionare när du vill.".
Arbetsgrupp:
ANR BBDO
Copy: Sara Kolbäck
AD: Oskar Skott
Projektledare: Pontus Karlsson
Produktionsledare: Maria Fager
Planner: Anna Jensen
Standart
Regissör: Johan Kling
Producent: Kalle Schröder, Josefin Kollberg
DOP: Christian Haag
Klippare: Johan Söderberg
Unionen
Brand manager: Nina Kullberg
Se filmen här:
Linnéa Kihlström