Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 september 2010, 14:42
Guldlådan är Postens DR-tävling för att belöna framgångsrik och nyskapande reklam. I år får Berghs- Beckmans- och Forsbergs-eleverna slå sina kloka hjärnor ihop och tävla kring ett uppdrag för Hjärnfonden.
Ämnen i artikeln:
GuldlådanPosten bjuder in reklamskolorna för att inspirera blivande kreatörer och projekt- och produktionsledare att arbeta med nyskapande direktreklam. Årets uppdragsgivare är alltså Hjärnfonden, som samlar in pengar till forskning av hjärnan och är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag.
Reklamskolornas uppdrag går ut på att med hjälp av en julkampanj värva nya givare. Huvudmedia är Adresserad Direktreklam, ADR, och budget för kampanjen ligger på 100 000 kronor. Vinnarna presenteras vid Guldlådans prisutdelning den 15 november.
– Vi vill att eleverna ska ingjuta hopp till befintliga och framtida givare. Vi vill inte att man ska skrämma in givarna, utan det handlar mer om att locka in dem, säger Carin Ivrell, ansvarig för DR-Akademien på Posten.
Briefen skickas till reklamskolorna och det blir också besök på utvalda skolor, men snart finns briefen här.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Guldlådan