Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 april 2016, 10:17
I Travellinks nya reklamfilm är det ordagrant känslorna som får bestämma destinationen för resan. Testpersoner tar reda på sin drömresa med hjälp av ett hjärntest.
Ämnen i artikeln:
B-ReelI dag lanserar Travellink en ny reklamfilm framtagen av byrån B-Reel, där testpersoner tar reda på vart de egentligen vill resa. Svaret får de genom att uppleva olika intryck så som sirener, hav, sol, snö och historiska platser. När de tar del av intrycken mäts personernas hjärtslag och hjärnaktivitet och sedan utvärderas resultatet av experter.
– Vi ville undersöka om vi verkligen reser till de resmål som våra hjärtan och hjärnor går igång på. Experimentet visar tydligt att så är inte fallet. För det mesta är det andra saker än våra känslor som är avgörande när vi bokar resor, säger Anna Nilsson, projektledare på Travellink Privatresor, i ett meddelande.
När hjärtat och hjärnan får bestämma blir drömresan tydligen en helt annan. En av testpersonerna drömde om tigersafari i Indien, men hennes hjärna och hjärta valde en storstadssemester i Tokyo.
– Vårt experiment visar att det finns så mycket mer att se än London, Paris och New York. Förhoppningsvis kan experimentet och filmen inspirera fler personer att våga testa nya destinationer – och följa sina drömmar, säger Anna Nilsson.
Skulle du våga ta testet och låta hjärtat och hjärnan ta dig på en resa? Se reklamfilmen här:
Louise Lindberg
Ämnen i artikeln:
B-Reel