Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hjärt-Lungfonden bygger vidare på konceptet "Tid att leva"

Publicerad: 11 september 2018, 11:56

Foto: Skärmdump / Youtube

Organisationen Hjärt-Lungfonden vill rädda fler liv – i fokus är de 10 000 människor som varje år drabbas av plötsligt hjärtstopp i Sverige.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjHjärt-Lungfonden

Varje år drabbas cirka 10 000 personer i Sverige av plötsligt hjärtstopp. Av dessa är det bara 600 personer som överlever och det vill Hjärt-Lungfonden förhindra genom att öka kännedomen om hjärt-lungsjukdom.

– Hjärt-kärlsjukdom är idag den vanligaste dödsorsaken, både i Sverige och i världen. Bara i Sverige lever 1,9 miljoner personer med hjärt-kärlsjukdom och forskningen står inför stora utmaningar för att hitta nya sätt att behandla och förebygga dessa sjukdomar. Den goda nyheten är att alla kan vara med och stödja forskningen, så att fler människor kan få tid att leva, säger Anna Fredholm, marknadschef på Hjärt-Lungfonden.

Den nya kampanjen bygger vidare på konceptet "Tid att leva" och skildrar tre verkliga personer som dött, och kommit tillbaka. I filmerna befinner de sig på exakt samma platser som de befann sig på när hjärtat stannade. I print och casefilmer i egna kanaler berättas historien om hur de dog och återupplivades.

Kampanjen kommer att synas både i traditionella och digitala kanaler, med tyngdpunkten på tv och print. Därutöver är Hjärt-Lungfondens egna kanaler viktiga där nyhetsbrev och sociala medier ska driva trafik till hemsidan.

Kampanjen är framtagen tillsammans med huvudbyrån Öppet och produktionsbolaget Social Club.

Kampanjfilmer hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.