Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 december 2018, 08:54
Hjärt- och lungfonden uppmärksammar i årets julkampanj att julen inte bara är glädjens högtid – utan även saknandens.
Detta då sju av tio svenskar saknar någon som dött i förtid enligt en Sifoundersökning. De trasiga pepparkakorna kommer med namn spsom "mamma", "pappa", "kollega" och "livskamrat" i glasyr. Detta för att få fler stödja hjärt och lungforskningen, så att fler kan fira jul tillsammans.
Kampanjen är framtagen i ett samarbete mellan huvudbyrån Öppet, Prat PR samt Hjärt-Lungfondens inhousebyrå. Kampanjen genomförs brett i fler kanaler dags- och kvällspress, vecko- och månadsmagasin, affärspress, stortavlor nationellt, digital native på nyhetssajter, onlinevideo samt sociala medier. Dessutom skickas det ut specialdesignade askar med trasiga pepparkakshjärtan till 50 nyhetsredaktioner runt om i lander.