Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hobby skruvar KICKS-reklamen ytterligare

Publicerad: 31 Januari 2014, 09:16

Hobby Animations regissör Jonas Odell har vidareutvecklat konceptet för KICKS. Nu blir det alltifrån sjöjungfrur och konstintresserade katter till en resa inspirerad av Alice i underlandet som gäller.


KICKS marknadschef Nanna Hedlund berättar att man satte upp ett nytt reklamfilmskoncept ihop med Jones Odell under förra året.

Målet var att sticka ut i förhållande till det vanliga uttrycket i skönhetsreklam.

KICKS vill nu ta det hela ytterligare ett steg i år.
–  Vi vill att filmerna ska illustrera KICKS som den lustfyllda  skönhetsdestinationen, där våra medarbetare står redo att guida och  inspirera. Jag är väldigt förväntansfull och har höga förhoppningar på  årets kampanj, säger Nanna Hedlund, marknadschef på Kicks i en  kommentar.

De nya KICKS-filmerna introduceras den 30 januari och  rullas ut successivt i år.

– Den här gången öppnar vi upp världen vi  skapade i förra årets filmer ännu mer och precis som förra gången har  det varit fantastiskt roligt att få ta ut svängarna med styling, hår och  smink på ett sätt som man sällan har möjlighet till, säger regissören  Jonas Odell i en kommentar.

KICKS har idag 250 butiker i Sverige, Finland och Norge.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Nanna Hedlund, KICKS
Produktionsbolag: Hobby Animation
Regissör: Jonas Odell
Producent: Niklas Adolfsson

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.