Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Hög tid för annonsörer att följa med till mobila kanaler”

Publicerad: 5 Januari 2012, 10:55

Schibsted-ägda tv-guiden tv.nu firar nya framgångar och satsar på att locka annonsörerna till sin mobil-app.


Ämnen i artikeln:

TV.nu

Schibstedägda tv.nu når 2000 000 unika besökare i veckan på webben och mobilt. Apple har tidigare lyft fram deras app som den näst mest nedladdade i Sverige någonsin, och i slutet av 201I laddades den ned för miljonte gången.

Nu erbjuder företaget sina annonsörer ”Miljonerbjudandet”, där dessa utan extra kostnad ges 1000 000 exponeringar vid bokningar av 1000 000 exponeringar. På så sätt kan annonsörerna testa den nya mobila annonskanalen.

Tom Xiong, vd på tv.nu, menar att den mobila marknadsföringen haft en enorm tillväxt under 2011, vilket kommer fortsätta under 2012.

– Konsumenterna har flyttat till över till mobila kanaler och det är hög tid för annonsörer att följa med och synas där deras målgrupper väljer att vara.

Ämnen i artikeln:

TV.nu

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.