Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Högflygande uppdrag till Pool

Publicerad: 7 Mars 2012, 08:30

Från vänster: Johan Pödra (Pool), André Hangaard (KLM), Petra Mansour (KLM), Charlotte Paulsson (KLM), Martin Sahlgren (KLM), Eva Hsieh Heiszig (KLM), Jenny Åberg Hüttner (Pool), Britt Johansen (KLM), Arvid Axland (Pool), Markus Wiklund Ferrer (Pool).

Nyligen valde Norwegian Garbergs. Nu byter ännu ett flygbolag byrå. KLM lämnar AD&D för Pool.


Ämnen i artikeln:

PoolAD&DKLM

Avtalet börjar gälla från första april och gäller för KLM i Norden.
För Pool blir flygbolaget en av deras större kunder.
– Det här känns som en riktigt bra Poolkund. Vi har stor erfarenhet av branschen och vi har också ett upplevelsebaserat erbjudande som passar perfekt på en "produkt" som blivit mer och mer funktionell och mindre emotionell, säger Markus Wiklund Ferrer projektledare på Pool i en kommentar.

Det var efter en pitch som nyligen avslutade som Pool gick segrande ur.
Reklambyrån Pool har specialiserat sig på upplevelsekunder. I kundportföljen finns Gröna Lund, Stockholm Globe Arenas,
Naturhistoriska riksmuseet, Stockholmsmässan, Strömma Turism och
sjöfart, Hertz och Happy Homes.

KLM Royal Dutch Airlines startades 1919, och är därigenom också världens äldsta flygbolag som fortfarande flyger med samma namn. 2004 gick Air France och KLM ihop och skapade AIR FRANCE KLM, bolaget flyger till 135 destinationer och har 33,000 anställda världen över.

Arbetsgrupp Pool
Projektledare: Markus Wiklund Ferrer
Strateg: Arvid Axland
Art Director: Johan Pödra
Copywriter: Jenny Åberg Hüttner
Produktionsledare: Therese Andersson

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

PoolAD&DKLM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.