Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Högoktanig vinst för F&B

Publicerad: 17 April 2012, 13:27

Den vinnande annonsen.

”155 mil på en tank”. Den kampanjen för Volvo ger F&B ett Guldägg i Tidningsannonsering. F&B tar även hem Silverägget.


Ämnen i artikeln:

VolvoGuldägget 2012Forsman & Bodenfors

Annonsen vill visa att man med nya Volvo V70 kan köra 155 mil på en tank.

Juryns motivering:  ”Årets tidningsannons visar i all sin enkelhet att en meget stærk idé kan få kommunikationen jede Strecke zurücklegen – ja ganz ein oeuf d'or.”   

Silverägg gick till:
"Pedestrian" – F&B för Volvo
"Lås upp – Ipad" – Garbergs för Amnesty
"Livet är kort" – DDB Stockholm för McDonalds

Juryn bestod av:
Karin Frisell – Art Director på Forsman & Bodenfors, har vunnit utmärkelser som Kycklingstipendiet, Guldägg i Media 2003 och Silverägg 2010.

Monica Born – Copywriter på Åkestam Holst, har under sina 13 år i branschen belönats med 4 Guldägg och 6 Silverägg.

Andreas Englund – Art Director på DraftFCB (frilans), har tilldelades Guldägget i Film 2009 och Silverägg 2010 i Interaktivt.

Johan Sjökivst – VD på Starcom, Sveriges mest prisbelönta mediebyrå under 2010 och 2011. Under sin tid på Lowe Brindfors vann Johan 2 Guldägg och 2 Silverägg.

Kalle Widgren – Kreativ chef på TBWA, har tilldelats 1 Guldägg, 3 Silverägg och Guldskrift.   Johanna Reis – Copywriter från Garbergs, har tilldelats Silverägg 2011

Ola Obrant Andreasson – Creative Director på The Fan Club, har tilldelats Guldägget i kategoring Tidningsannonsering 2002 och 2011. Har även vunnit Guldägget i Direkt 2007 samt guld i Cannes Lions och Clio Awards.

Josephine Wallin – Art Director på Lowe Brindfors, 8 år i branschen, flerfaldigt belönad som kreatör och har juryerfarenheter i Guldägget och internationellt.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.