Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Högtryck för Avicii-kampanj

Publicerad: 27 Februari 2013, 13:24

Teamet bakom kampanjen med Avicii i centrum.

Foto: Pressbild.

Kampanjen "Avicii x You" är enligt skaparna världens största globala musiksamarbete. Över 4000 människor har bidrag med 13 000 melodier till den svenska DJ:ns nästa låt.


Ämnen i artikeln:

AviciiHouse of Radon

Avicii x You drog igång i början av januari. Tanken är att fans och andra producenter ska vara med och bidra till artistens nästa hit.  Under de sex veckor som kampanjen har rullat har fler än 4000 människor från hela världen bidrag med 13 000 melodier. Det har gjorts genom den specialframtagna kampanjsajten.  

Aviciis skivbolag Universal står bakom projektet, som är ett svar på musikindustrins nya förutsättningar.  
– Musikindustrin står i förändring. Idag handlar det om att hitta nya sätt att producera, marknadsföra och distribuera musik på. Vi behöver hitta bra sammanhang för våra artister och underhålla deras publik även utanför arenor och musiktjänster, säger Niklas Twetman, head of business development på Universal Music i ett pressmeddelande.  

Skaparna av kampanjen är Seventy Agency i samarbete med House of Radon och At Night Management.
– Inom 24 timmar från att vi lanserat siten hade mer än 1 000 producenter från 100 länder bidragit med över 1 500 melodier. Det är rätt otroligt när man tänker på att det inte är en like eller en share de bidragit med, de har suttit ned i timmar eller dagar och för att verkligen skapa något, kommenterar Philip Marthinsen, client director på House of Radon.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AviciiHouse of Radon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.