Reklam
Holknekt blir varumärkeskonsult
Publicerad: 11 december 2013, 15:38
Per Holknekt.
Foto: Pressbild.
Odd Mollys grundare Per Holknekt lämnar bolaget efter tolv år. Han ska arbeta med varumärkesstrategier åt bland annat "Supergasellen" Zound Industries och deras Urban Ears.
KB
Karl-Johan Byttner
”Det är med stort vemod men med en ljus bild av framtiden jag har fattat det mycket svåra beslutet att gå vidare i min karriär.”
Så beskriver Odd Mollys grundare Per Holknekt beslutet att lämna bolaget och i stället börja arbeta som varumärkeskonsult.
Han tycker att tiden är den rätta med tanke på att Odd Molly har en ny ledning.
Han berättar hur Odd Molly föddes ur idén att berika modeindustrin med något som saknades och gjorde verklighet av drömmen om ett klädvarumärke med människan i centrum och med socialt ansvarstagande.
Han menar också att en affärsmekanik med låg risk samt en tillväxtmodell inom B2B gjorde att Odd Molly snabbt kunde nå framgångar med begränsat kapital.
”Jag är mycket stolt över att ha skapat den idé som gjort så mycket möjligt, för så många. För de arbetstillfällen vi skapat och de skattemiljoner vi bidragit med, för hur vi berikat kvinnors skönhet och självbild.”
Han menar att han nu väljer att återigen ge sig in i labbet för att skapa och ge sin kreativitet ny näring.
”Nästan 12 år är för en entreprenör som jag en mycket lång tid. Jag har lärt mig mycket och utvecklats längs vägen. Jag vill nu prova mig själv i nya sammanhang.”
Han uppger att han redan har klart med uppdrag åt 2013 års Supergasell Zound Industries.
Per Holknekt räknar också med att föreläsa både inom och utanför Sverige.
Han lägger locket på i och med pressmeddelandet.
”Med detta tackar jag för mig och jag väljer att ej svara på eventuella frågor.”, skriver han.
Odd Molly börsnoterades år 2007 och har vunnit priser som ”Guldknappen”, ”Årets svenska exportbolag” och ”Årets Bolagsgrundare”.