Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hollywoodregissörer gör Telia-film

Publicerad: 20 juni 2012, 14:24

Hollywoodregissören Måns Mårlind förbereder inspelning.

Foto: Telia.

Regissörsduon Måns Mårlind och Björn Stein ska visualisera Telias syn på en uppkopplad framtid. Filminspelningen inleds i dagarna och ingår i en större satsning för att ge svenska folket supersnabbt bredband via fiber.


Ämnen i artikeln:

TeliaMåns MårlindBjörn Stein

– Vår utmaning är att förklara för konsumenterna att en  fiberanslutning är en väl värd investering och något som man kommer att  ha nytta av under årtionden framöver, säger Kent Jonsson,  konsumentmarknadschef på Bredbandstjänster på Telia i en kommentar.

Han  menar att just filmmediet ger Telia möjlighet att verkligen ta ut  svängarna och för att verkligen lyckas få fullt genomslag för sin kommande film har man även plockat in  Hollywood-regissörerna Måns Mårlind och Björn Stein.

Dessa har bland  annat regisserat produkter som Storm, Shelter och senast Unworld  Awakening. Men duon är heller inga duvungar när det gäller reklamfilm:
–  Vårt jobb som filmregissörer kräver nästan jämt en grym uppkoppling då  det ofta är stora filer med filmklipp, provfilmningar och tester av alla  möjliga slag. Att Telia satsar hårt på fiber gillar vi skarpt och  därför kändes det helt rätt att göra denna film, säger Måns Mårlind i en  kommentar.

Björn Stein gillar också reklamfilmsformatet:
–  Många bra idéer tvingas alltför tidigt till papperskorgen. I och med att  det inte fanns en exakt tidsbegränsning, så fanns det egentligen ingen  begränsning på vår kreativitet, vilket har gjort projektet riktigt  roligt att genomföra, säger han i en kommentar.

Telias nya film utspelar i vad som kan tyckas vara framtiden, men som ändå kan bli verklighet inom kort:

–  Vi jobbar i en bransch där allt går så fort att bara några års titt in i  framtiden kommer att uppfattas som modernt och spännande, säger Kent  Jonsson i en kommentar.

Filmen blir cirka fyra minuter och är klar i september.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.