Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holmström lämnar DDB

Publicerad: 3 juli 2009, 08:12

Johan Holmström lämnar DDB för nytt projekt. – Jag kan inte berätta vad det är än, säger Holmström.


Ämnen i artikeln:

DDBJohan Holmström

Johan Holmström. Foto: Björn Green

Den sista augusti gör Johan Holmström sin sista dag på reklambyrån DDB. Han har då varit på byrån sedan 2006.
– Jag känner för att sluta och göra något annat.

Är det klart vad du ska göra istället?
– Ja fast jag kan inte säga det riktigt än. Men det blir något inom branschen och jag kommer att jobba som copy.

Varför slutar du?
– Det har inte varit ett lätt beslut. Jag har trivts väldigt bra på DDB och är tacksam för att få ha varit med på den resa som DDB gjort där de gått från att vara en byrå med en undanskymd tillvaro till en i toppen.

I julas klev Johan Holmström av som creative director på byrån. I våras började han prata med den nya arbetsgivaren.

Vad vill du ha ut av framtiden?

– Jag vill jobba som kreatör och göra det under de bästa förutsättningarna. Men exakt vad det är får jag återkomma till i höst.

Holmström gör sin sista dag inför sommaren idag. Därefter kommer han att jobba hela augusti.
– Tittar man praktiskt på det så kommer augusti nog mest handla om att göra klart saker. Det blir nog inte mycket pitchmöten för mig nu.

Kommer du att jobba kvar i Sverige i höst?
– Det får jag återkomma till i höst.

Roligaste jobbet?
– McDonalds har varit jäkligt kul att jobba med på alla sätt. De är en riktigt bra reklamköpare. De kommer jag sakna.

Enligt Andreas Dahlqvist, partner och cd på byrån, kommer de inte att leta efter någon ersättare till Johan Holmström.
– Nej vi kommer inte leta efter en rak ersättning. Vi vill rikta upp verksamheten med lite fler yngre talanger. Men vi tittar på lite nya rekryteringar.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

DDBJohan Holmström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.