Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Holmström slutar som cd

Publicerad: 18 maj 2009, 12:28

DDB uppdaterar sin organisation och anställer två nya planner. Samtidigt avsäger sig Johan Holmström cd-titeln.


Ämnen i artikeln:

DDBJohan Holmström

truefalse

Johan Holmström jobbar hellre som copy. Foto: Björn Elgstrand

DDB satsar hårt på att integrera plannerfunktionen i det dagliga arbetet. Två nya tjänster har inrättats och Kalle Wikström från Lowe Brindfors och David Sandström från Carat har rekryterats.

– Jag tror att det vi har gjort framgångsrikt är att angripa problemen på ett större sätt. Vi vill formulera om frågorna som kunderna kommer med. Därför tror jag att man måste ha en bredare kompetensbas på en byrå i dag. Ska man bygga in det på en självklar del så blir plannern den tredje kreatören, säger Andreas Dahlqvist, partner och cd på byrån.

Samtidigt organiserar DDB om och låter Andreas Dahlqvist vara ensam creative director på byrån och Johan Holmström avsäger sig sin cd-titel.
– Det är en naturlig utveckling att sprida ansvaret på fler, vi vill få ut ansvaret tydligare och då gör vi om strukturen. Det finns ingen dramatik i detta, säger Andreas Dahlqvist.
– Jag jobbar hellre som copy än cd. Jag saknade väldigt mycket att hitta på reklam och ville gå tillbaka till det, säger Johan Holmström.

Claes de Faire

Ämnen i artikeln:

DDBJohan Holmström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.