Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Holy Diver kan tappa storkund

Publicerad: 3 Juli 2008, 07:29

Reklambyrån Holy Diver riskerar att tappa sin storkund JM. Bostadsbolagets inleder en pitch som ska vara klar i höst. – Vårt avtal med Holy Diver går ut vid årsskiftet. Det finns anledning att titta ut på marknaden, säger kommunikationsdirektören Karin Ljudén.


En av annonserna från JM:s kampanj i våras.

Holy Diver, som tidigare hette Inte Rio, har haft JM som kund i tio år. Det senaste samarbetsavtalet tecknades för en treårsperiod och går ut vid årsskiftet.

– I samband med det vill vi se hur marknaden ser ut och har bjudit in fyra reklambyråer, däribland Holy Diver, till en pitch, säger Karin Ljudén och fortsätter:

– Vi är marknadsledande, men konkurrensen är hård och vi behöver fortsätta se till att behålla vår starka position, säger Karin Ljudén.

Totalt ingår fyra byråer i pitchen.

– Holy Diver är alltså en av dem, men jag vill inte säga vilka de tre andra är förrän vi är klara i höst, säger Karin Ljudén.

I våras genomförde JM och Holy Diver en kampanj där tv-profilen Musse Hasselvall agerade trädgårdstomte. Dessutom gjordes busskurer om till grönskande trädgårdar.   

Holy Diver har, förutom JM, kunder som exempelvis  Fazer Bageri, Jetpak, Naturskyddsföreningen, Unibet-ägda MariaBingo och Dometic.

Byrån har 14 medarbetare.   

– JM är en stor och viktig kund för oss. Vårt avtal går ut vid årsskiftet, sedan får vi se vad som händer, säger Holy Divers vd Andreas Grimelund när Resume.se når honom för en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.